SpotOn-mittauksen hallinta Media Metrics Finlandille

SpotOn-videomainonnan mittauksen toteutuksesta vastaa jatkossa Media Metrics Finland. Mediayhtiöiden, mainostajien ja mediatoimistojen yhteisomistuksessa oleva yhtiö takaa mittauksen puolueettomuuden ja läpinäkyvyyden.

SpotOn-mittauksen kehityksestä vastanneet MTV Oy ja Sanoma Media Finland Oy sopivat huhtikuun alussa mittauksen siirrosta Media Metrics Finlandin vastuulle (MMF). Järjestely vahvistaa suomalaisen median yleisömittauskokonaisuutta ja tukee MMF:n missiota tarjota entistä laajempaa, puolueetonta ja läpinäkyvää yleisömittausdataa (lue lisää).

SpotOn-mainonnanmittaus on standardoitu ja yhteismitallinen mittaustapa TV-, streaming- ja online-videomainonnalle. Mittauksen hallinnosta vastaa erillinen ohjausryhmä, johon kuuluvat tilaajayhtiöiden ja muiden datan tuottajien sekä mediatilan ostajien ja mainostajan edustajat. Ryhmän vetäjänä toimii projektipäällikkö. MMF:n hallituksen nimeämä ohjausryhmä valvoo mittauksen laatua, kehittää sen sisältöä ja varmistaa läpinäkyvyyden kaikille osapuolille.

Categories: Ajankohtaista

fiFinnish