FIAM, eli Finnish Internet Audience Measurement, on online-yleisöjen virallinen mittaus Suomessa.

FIAM tuottaa monipuolista tietoa sivustojen ja niiden alaosioiden, myyntipakettien tai mainosverkostojen yleisöistä sekä eri päätelaitteiden osalta että kokonaisuutena. Keskeinen mittari on viikkotavoittavuus, mutta mittauksesta raportoitavia tunnuslukuja on useita. Näitä voidaan analysoida eri kohderyhmissä tai niistä voidaan ajaa profiilitietoja.

FIAM:in tuottaa Media Metrics Finland Oy (MMF) yhteistyössä mittauksen tilaajien kanssa. MMF:n tavoite on edistää luotettavan ja yhteismitallisen datan käyttöä online-yleisöistä Suomessa. MMF:n toteuttajakumppanina mittauksessa toimii tanskalainen AudienceProject (AP).

Enemmän tietoa FIAMista löytyy FIAMin omalta tuotesivustolta, johon pääset tästä linkistä

fiFinnish